Subject: KUTSE Tartu rahu seminarile 31. jaanuaril kell 09.30-15.30
From: "Emily Muljar" <[email-masked]>
To: "HM", "Justiitsministeerium", <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "MKM info" <[email-masked]>, "RAM Info", <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Riigikantselei",VPK sekretär <[email-masked]>, "kapo.info", <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Prokuratuurid info", <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "MKA info", <[email-masked]>, <[email-masked]>, "AKI info", <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Riigikohus Info mail", "Info",Õigusloomejuhid, <[email-masked]>, <
Date: Thu, 9 Jan 2025 09:16:53 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Head kolleegid!

Ootame teid osalema Tartu rahulepingu aastapäevale pühendatud seminaril
31. jaanuaril kell 09.30-15.30 Välisministeeriumis (Islandi väljak 1,
Tallinn).

Seekordse Tartu rahu seminari teemaks on rahvusvaheliste lepingute
ettevalmistamine ja riigisisene menetlemine.

Rahvusvahelised lepingud on peamine rahvusvahelise õiguse allikad, millega
riigid loovad, muudavad ja lõpetavad omavahelisi õigussuhteid. Lepinguid
sõlmitakse riikide, valitsuste ja ametiasutuste tasandil. Üha enam
sõlmitakse ka vastastikuse mõistmise memorandumeid. Välisministeeriumil on
koordineeriv roll, aga sisu valmistavad ette ja räägivad läbi enamasti
teised ministeeriumid või ametiasutused. Selles protsessis tuleb
tähelepanu pöörata erinevatele õiguslikele, protokollilistele ja
protseduurilistele asjaoludele. Seminari eesmärk on avada erinevate
lepingute olemust rahvusvahelisest ja riigisisesest vaatenurgast ning
vahetada kogemusi inimestega, kes on ise olnud seotud lepingute ette
valmistamise, läbirääkimise, allkirjastamise ja menetlemisega.

Muuhulgas käsitleme järgmisi teemasid:

*	Mis on välisleping, ametkondlik välisleping ja vastastikuse
mõistmise memorandum?
*	Kuidas toimub lepingute menetlemine praegu ja tulevikus?
*	Mida tasub arvestada protokolli vaatest?
*	Kuidas toimub allkirjastamine ja valmistatakse ette lepingukaust?
*	Millised on praktikute tähelepanekud ja soovitused?

Seminaril esinevad kolleegid Välisministeeriumist ja teistest
ministeeriumitest. Kohapeal pakume ka lõunat.

Palume osalemissoovist teada anda Emily Muljarile ([email-masked]
<mailto:[email-masked]> ) hiljemalt 28. jaanuariks. Lõpliku ajakava
ja korraldusliku info saadame registreerunutele.

Kutset võib jagada kolleegidele.

Peatse kohtumiseni!

Emily Muljar

Juriidiline osakond
Rahvusvahelise õiguse büroo
Välisministeerium
+372 637 7425